Alfred Nigel "Joe" Bruckner - A B N C - NEWS & COMENTARIES

 

I'm at home with Teresita in Pavia / Iloilo - Philippines

and currently on "Tabor" in Steyr / Upper Austria

Taborweg 27
4400 Steyr / Austria
Phone  +43 (0)7252 / 94435
Mobile  +43 (0)650 234 9128

Mail to:  alfred-bruckner@email.com

Altenfelden - Linz - Munich - Cebu - La Carlota - Bacolod - Pavia / Steyr

In brief ..... to full version - click links.

>>  About Me    >>  Biography

For the first half of my life I was in Upper Austria. From 1966 I was in Bavaria and from 1967 to 1971 at the Austrian Armed Forces - last as a "weatherman". In 1972, I came to the traffic management of LUFTHANSA in Munich - until "early retirement" in 1993.

In 1987, I married Catalina, a Filipina who became an Austrian two years later.

In 1993, I became an immigrant in the Philippines, where I worked as a freelance journalist for regional newspapers and AM-radio stations in Visayas - until 2006. Then I retired and was until 2016 often employed in Munich in the Bavarian National Museum.

I liked doing research for friends in the media in Bavaria and in the Philippines.

As a member of the prestigious Bacolod City Host Lions Club since 1995, I became 2013 Mjf - Melvin Jones Fellow - of the Lions Clubs International Foundation.

From 2013 I was back home in Bacolod and since 18 May 2014 I was engaged to Betty. We can not marry. Although the marriage with Catalina was divorced in Munich in 1995, is this according to a desision on 29 December 2016 by the court in Bacolod not recognized. We performed a so-called "Long Distance Relationship".

Since 25 April 2017 I'm living at "Tabor" in Steyr / Upper Austria.

Since the summer of 2018 I am together with Teresita ("Terry") from Pavia / Iloilo - albeit in a Philippine "LDR" (Long Distance Relationship).

Kurz ..... volle Version - klicken Sie Links.

>>  Über mich    >>  Lebenslauf

Die erste Hälfte meines Lebens war ich zunächst in Oberösterreich. Ab 1966 war ich in Bayern und von 1967 bis 1971 beim Österreichischen Bundesheer - zuletzt als "Wetterfrosch". 1972 kam ich zur Verkehrsleitung von LUFTHANSA in München.

1987 heiratete ich Catalina, eine Filipina, die zwei Jahre später die österreichische Staatsbürgerschaft erhielt.

1993 wurde ich Immigrant in den Philippines, wo ich als Freier Journalist für Regionalzeitungen und für Radiostationen in Visayas tätig war - bis 2006. Dann wurde ich pensioniert und ab da war ich bis 2016 öfters in München im Bayerischen Nationalmuseum beschäftigt.

Ich unternahm gerne Recherche für meine Freunde in den Medien in Bayern und in den Philippines.

Als Mitglied seit 1995 im renommierten Bacolod City Host Lions Club wurde ich 2013 Mjf - Melvin Jones Fellow - der Lions Clubs International Foundation.

Ab 2013 war ich wieder zu Hause in Bacolod und  seit 18. Mai 2014 mit Betty Tenaja verlobt. Heiraten konnten wir nicht, denn obwohl die Ehe mit Catalina 1995 in München geschieden wurde, wird dies entsprechend einer Entscheidung am 29. Dezember 2016 vom Gericht in Bacolod nicht anerkannt. Wir lebten in einer so genannten "Long Distance Relationship".

Seit 25. April 2017 wohne ich am "Tabor" in Steyr / Oberösterreich.

Seit Sommer 2018 bin ich - wenn auch in einer "LDR" (Long Distance Relationship) / philippinische Fernbeziehung - zusammen mit Teresita ("Terry") aus Pavia / Iloilo.

 


 

C a t a l i n a

Catalina and I got married on 23 June 1987 in Quezon City in the Philippines. After two years she became an Austrian.
And although we were divorced on 21 December 1995 in Munich, I remain - according to Philippine law - continue to be "married", because the court in Bacolod City rejected on 29 December 2016, the "recognition" of the Munich divorce.

Catalina und ich haben am 23. Juni 1987 in Quezon City geheiratet. Zwei Jahre später wurde sie Österreicherin.
Und obwohl wir am 21. Dezember 1995 in München geschieden wurden, bleibe ich - nach philippinischer Rechtslage - weiter "verheiratet", denn am 29. Dezember 2016 hat das Gericht in Bacolod City die "Anerkennung" abgelehnt.

T e r e s i t a  ..... "Terry"

Since summer 2018, Terry and I a couple
in a Philippine "LDR" - Long Distance Relationship

Seit Sommer 2018 sind Terry und ich ein Paar
in einer "LDR" -  philippiniische Fernbeziehung


We've known each other for a while, but only now have we found each other as a couple. And I'm very happy about that.

 

Wir kannten uns schon eine Weile, aber erst jetzt haben wir als Paar zueinander gefunden. Und ich bin darüber sehr glücklich.